۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۰۲

همزمان در بیش از ۲۰ مسجد استان قزوین انجام گرفت؛

افتتاح طرح اکران مردمی فیلم‌های مستند

افتتاح طرح اکران مردمی فیلم‌های مستند

قزوین- رئیس حوزه هنری استان قزوین از افتتاح طرح اکران مردمی فیلم های مستند خبر داد و گفت: این اقدام آگاهی و مطالبه گری را بین مردم افزایش داده و زنجیره تواصی را فعال خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر به مناسبت سوم خرداد، مراسم رونمایی از پوستر طرح اکران مردمی فیلم‌های مستند، همزمان در بیش از ۲۰ مسجد استان قزوین صبح امروز در محله امیدیه شهر ناصرآباد قزوین برگزار شد.

محمدرضا امامقلی ضمن حضور در این مراسم تحولات انقلاب اسلامی را به عنوان رویدادی منحصر به فرد دانست و اظهار کرد: ثبت تجربیات انقلاب اسلامی و رویدادهای آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. علاوه بر ثبت تجربیات، انتقال و رساندن آن نیز به مردم بسیار مهم است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین ادامه داد: روایت جریان حق، موانع تحقق و قله‌های افتخار حقانیت در قالب‌های هنری یک رسالت است. چرخه تواصی به حق از طریق ثبت، تولید و انتشار محتوا، مسیر مقدسی است که می‌بایست از وظایف اصلی مؤمنان به انقلاب اسلامی باشد.

وی به برنامه چای مستند اشاره کرد و افزود: در برنامه چای مستند اهدافی از جمله؛ اکران فیلم‌های برتر تولید شده توسط هنرمندان انقلاب اسلامی را دنبال می‌کنیم که در آن روایت‌هایی همچون پیشرفت، سبک زندگی ایرانی اسلامی، روایت مجاهدین اسلام از پشت خاکریز های دفاع مقدس تا مرزهای امروز محور مقاومت تا پشت در خانه صهیونیست‌ها و روایت مجاهدت نیروهای انقلابی در مبارزه با مفسدان سیاسی و اقتصادی را به تصویر می کشند.

امامقلی به اهداف دیگر اکران مردمی مستند پرداخت و اظهار کرد: گسترش مخاطبین مستندهای انقلابی را می‌توان از دیگر اهداف این فعالیت نام برد که امید بخشی و امیدآفرینی را در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی تحقق می بخشد.

وی ساخت مستندهای بومی را سومین ویژگی اکران‌های مردمی عنوان کرد و گفت: مستندهای بومی در بررسی مشکلات و ظرفیت‌های موجود بومی بسیار کارآمد است. این امر موجب می‌شود که مشکلات در مسیر مطالبه گری قرار بگیرد و سازندگی در همه حوزه‌ها به معنای واقعی شکل بگیرد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین فعالیت در مناطق دور افتاده و محروم را از اولویت‌های حوزه هنری دانست و اضافه کرد: فعالیت در مناطق روستایی برای ما افتخار بزرگی است و این را برای خود، عبادت می‌دانیم. از نگاه ما مدعوین اصلی برنامه‌های ما مردم هستند. لذا خدمت به مردم برای ما یک موهبت الهی است.

کد خبر 5220015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha